VERKOPER - VEELGESTELDE VRAGEN

Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen voor verkopers. Klik op een van de volgende onderwerpen. De bijbehorende vragen worden dan weergegeven.

    Vragen over registreren en 'Mijn fanSALE'

      Waarom moet ik een e-mailadres opgeven tijdens de registratie?
      Je ontvangt een aantal belangrijke berichten van fanSALE per e-mail, en daarnaast is je e-mailadres ook je gebruikersnaam.
      Hoe kan ik mijn e-mailadres aanpassen?
      Je e-mailadres is jouw unieke gebruikersnaam in ons systeem en kan niet worden gewijzigd. Als je jouw e-mailadres wil wijzigen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
      Ik heb een EVENTIM-account en ik wil fanSALE tickets verkopen. Kan ik mijn EVENTIM-login gebruiken?

      Ja, jouw Eventim login werkt bij fanSALE en vice versa. Je hoeft je niet opnieuw te registreren als je al een Eventim klant bent. Als je bent ingelogd op Eventim.nl en je opent fanSALE.nl, dan ben je automatisch ingelogd in fanSALE. Je kunt alleen inloggen met een account van Eventim.nl. Het is niet mogelijk om in te loggen met accounts van Eventim uit andere landen.

      Hoe kan ik mijn account verwijderen?
      Je kunt je account niet zelf verwijderen via fanSALE. Mocht je jouw account willen verwijderen, neem dan contact met ons op via het contactformulier.
      Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?
      Je kunt jouw persoonlijke gegevens wijzigen op fanSALE.nl door te klikken op Mijn fanSALE. Vervolgens klik je op "Mijn gegevens" en kun je jouw gegevens aanpassen. Het aanpassen van je e-mailadres is niet mogelijk.

      Vragen over mijn advertenties

        Kan ik tickets verkopen voor een evenement in het buitenland?

        Het is helaas niet mogelijk om tickets te verkopen voor evenementen die buiten Nederland plaatsvinden, gekocht via Eventim.nl of Eventim.de.

        Kan ik zelf aangeven hoeveel tickets ik wil verkopen?
        Je kunt maximaal 10 tickets (barcodes) te koop aanbieden. Tijdens het verkoopproces kun je zelf aangeven of je de tickets in de advertentie in zijn geheel of als setjes wil verkopen. Het aanbieden van losse tickets in een advertentie met meerdere tickets is niet mogelijk. Maak in dat geval aparte advertenties aan voor het gewenste aantal plaatsen. Als stoelen niet aaneengesloten zijn, vermeld dit er dan bij.
        Hoe bepaal ik de prijzen voor mijn tickets?

        Je kunt de tickets in je advertentie verkopen vanaf € 1 tot maximaal 20% boven de originele verkoopprijs waar jij de tickets voor hebt gekocht.

        Indien je kiest voor een Fair Deal prijs, bied jij het ticket aan voor de prijs waar jij het voor hebt gekocht of voor een lagere prijs.
        Meer informatie over de Fair Deal-prijs vind je hier.

        Tickets met een waarde van € 0 kunnen niet worden aangeboden via fanSALE.

        Wat is Eventim Ticketcheck?

        Elk ticket gekocht via Eventim.nl of Eventim partnershops heeft een unieke barcode. Je voert deze barcode in tijdens het aanmaken van je advertentie. Het systeem controleert of deze barcode geldig is om te verkopen.

        Klik hier voor meer info over de Eventim Ticketcheck.

        Wat is het Fair Deal symbool?

        Als je je Eventim kaarten aanbiedt tot het bedrag van de oorspronkelijke aankoopprijs, krijgt je advertentie het Fair Deal symbool. Meer informatie over het Fair Deal symbool vind je hier.

        Kan ik mijn advertentie annuleren?

        Je kan jouw advertentie annuleren zolang de kaarten nog niet zijn verkocht. Dit kun je doen door in Mijn fanSALE naar Mijn Advertenties te gaan.

        Vragen over uitbetalingen en het voordeel van fanSALE

          Wat is het voordeel van fanSALE?

          Op het fanSALE-platform hebben we een veilige en gemakkelijke manier gecreëerd om toegangskaarten te kopen en verkopen.

          • Meer betrouwbaarheid: we sluiten onbetrouwbare kopers strikt uit van de handel.
          • Minder klachten: de tickets worden gecontroleerd door Eventim Ticketcheck.
          • Meer veiligheid: je ontvangt jouw uitbetaling direct van ons en niet van de koper. Dit betekent dat je bent beschermd tegen terugboekingen of onbeveiligde creditcards.
          • Meer service: ons Customer Service Center staat voor je klaar als je problemen ondervindt.

          Wanneer ontvang ik het tegoed van mijn verkochte tickets?

          Je kunt je tegoed binnen 10 werkdagen na verkoop van je ticket(s) op je bankrekening verwachten. Uiteraard zorgen we er eerst voor dat de koper de nieuwe tickets ontvangt en Eventim een fraudecheck doet.

          Wanneer je meerdere tickets in één advertentie aanbiedt, ontvang je jouw tegoed pas als alle tickets in die advertentie zijn verkocht. Heb je ervoor gekozen dat potentiële kopers je advertentie in delen kunnen kopen, dan kan het dus langer duren voordat je jouw tegoed uitbetaald geld krijgt. Als je jouw tegoed per ticket sneller wilt ontvangen, raden we je aan om grote aantallen tickets te verdelen over meerdere advertenties.

          Waarom moet ik als verkoper mijn bankgegevens opgeven?

          Het bedrag van de door jou verkochte tickets wordt overgemaakt naar je bankrekening. Als er geen IBAN is ingevuld, kan er geen uitbetaling plaatsvinden.

          Vergeet niet je bankgegevens aan te passen als deze zijn gewijzigd. Het is niet mogelijk om het tegoed over te maken naar een creditcard.

          Overige vragen over fanSALE

            Wat gebeurt er nadat mijn tickets zijn verkocht?

            Wanneer je advertentie is verkocht, ontvangt je automatisch een e-mail met verdere informatie.

            Hoe kan ik mij in- of uitschrijven voor de fanSALE nieuwsbrief?

            Ga in "Mijn fanSALE" naar "Mijn gegevens" en kies bij "Overige gegevens" of je de nieuwsbrief wel of niet wilt ontvangen.

            Hoe kan ik contact opnemen met fanSALE?

              Hoe kan ik contact opnemen met fanSALE?
              Mocht je het antwoord op je vraag niet kunnen vinden, klik dan hier om contact met ons op te nemen.